سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ خبری بهارنیوز

همانطور که می‌دانید برای حضور در یک جلسه، باید در یک سالن یا اتاق کنفرانس به صورت فیزیکی حضور داشته باشیم، حال اگر از نظر جغرافیایی فاصله زیادی بین فرد با مکان برگزاری جلسه باشد این نکته تبدیل به معضل خواهد شد. اما خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش پهنای باند خطوط انتقال اطلاعات، راه حل دیگری برای برگزاری جلسات فراهم شده است.

 ویدیو کنفرانس یکی از راه حل های موجود است که در سال‌های اخیر، با توجه به افزایش قیمت سوخت در سطح جهانی و هزینه‌های سفرها مورد توجه مدیران شرکت‌ها قرار گرفته است. در گذشته به علت هزینه بالای خطوط پرسرعت برای انتقال اطلاعات دسترسی به ویدیو کنفرانس برای بسیاری شرکت‌ها ممکن نبود و به همین دلیل اهمیت زیادی به آن داده نمی شد، اما با گذشت زمان، فناوری فشرده کردن صدا و تصویر و همچنین دسترسی به اینترنت پرسرعت رشد چشمگیری داشته، به طوری که هزینه‌های استفاده از این سیستم کاهش یافته و توجه دست اندرکاران به استفاده از این تکنولوژی بیشتر شده است.

سیستم ویدئو کنفرانس امروزه توسط شرکت‌ها و برندهای مختلفی در سراسر جهان تولید می‌شود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به شرکت سیسکو و گرنداستریم اشاره کرد. این دو شرکت با طراحی و ساخت جدیدترین و بروزترین سیستم‌های ویدئو کنفرانس توانسته‌اند به خوبی به بسیاری از نیازهای کاربران در سراسر جهان پاسخ دهند. تنوع محصولات این دو شرکت این امکان را برای کاربران فراهم آورده تا بتوانند با توجه به بودجه مورد نظر خود نیز اقدام به تهیه ویدیو کنفرانس کنند.

مزیت‌های اصلی استفاده از ویدئو کنفرانس

  1. کاهش هزینه‌های عملیاتی

  2. افزایش سرعت برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس

  3. آسان‌بودن به اشتراک گذاری مدارک و مستندات

  4. افزایش بهره وری کسب و کار و همچنین افزایش قدرت تصمیم گیری آنی

مهمترین کاربردهای ویدئو کنفرانس

آموزش، سازمان های دولتی، بانک ها و موسسات مالی،پزشکی، مدیریت منابع انسانی، فناوری اطلاعات، قضایی، تولید کنندگان، بازاریابی، رسانه ها و سرگرمی، نفت، گاز و انرژی، بازرگانی، مشاوره دهندگان، تحقیق و توسعه، فروش