سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ خبری بهارنیوز

تلفن های ویپ از تجهیزات پرکاربردی هستند که امروزه با توجه به به امکاناتی که این محصولات در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، استفاده از آن‌ها با رشد بالایی همراه شده است. استفاده از تلفن ویپ مزایا را برای شرکت‌ها و افراد به همراه دارد که در این ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزیت‌های تلفن ویپ

مزیت‌های تلفن ویپ عبارتند از:

  1. کاهش هزینه‌ها

  2. عدم نیاز به سیم کشی

  3. قابلیت جا‌به‌جایی

  4. کاهش مالیات

  5. انعطاف‌پذیری

  6. برقراری ویدئو کنفرانس

  7. وضوح صدا

  8. تبدیل فکس‌ها به ایمیل

  9. امنیت

  10. اتصال دفاتر مختلف و یکی کردن سیستم تلفنی با استفاده از ویپ

  11. سهولت مانیتورینگ سیستم ویپ

کاهش هزینه‌ها

با استفاده از تلفن ویپ می‌توان بسیار از هزینه‌ها را کاهش داد. یک ارتباط ویپ کامپیوتر به کامپیوتر به تجهیزاتی به غیر از یک اتصال اینترنتی و نرم افزار ویپ نیاز نخواهد داشت و از این طریق می‌توان با مکالمات را با هزینه بسیار پایینی انجام داد. همچنین استفاده از تلفن ویپ امکان برقراری تماس‌های بین المللی را به صورت کامل رایگان برای کاربران فراهم خواهد آورد. 

عدم نیاز به سیم کشی

نکته قابل توجه در رابطه تلفن ویپ آن است که برای استفاده از این سیستم نیازی به سیم کشی مجدد نیست زیرا این سامانه از سیم کشی شبکه و اینترنت استفاده می‌کند. 

قابلیت جابه‌جایی

برخلاف سیستم‌های قدیمی در سیستم ویپ فاصله و محل قرارگیری اهمیتی ندارد و تماس‌ها معمولا با استفاده از اینترنت انجام می‌شود. همچنین در صورتی که شما یک اکانت ویپ داشته باشید، محدودیت فیزیکی نیز نخواهید داشت و هرجا که باشید می‌توانید به شبکه ویپ متصل شوید.

کاهش مالیات

با توجه به اینکه تمامی مکالمات در سامانه ویپ از طریق اینترنت انجام می‌شود، در نتیجه دولت‌ها نمی‌توانند مالیات مشخصی بر روی آن قرار دهند که همین امر باعث کاهش مالیات‌ها خواهد شد و تنها باید مالیات بسیار کمی بابت سرویس اینترنت پرداخت شود.

انعطاف‌پذیری 

با برخورداری از یک مبدل ویپ در هر مکانی که باشید با یک تلفن عادی می‌توان به شبکه ویپ با استفاده از اکانت مربوطه متصل شد.

برقراری ویدئو کنفرانس

از مهمترین و اصلی‌ترین مزایایی که تلفن ویپ دارد، امکان برقراری ویدئو کنفرانس است. سامانه ویپ با استفاده از پهنای باند می‌توانند یک امکان ایجاد کنفرانس تصویری را با هزینه‌ای پایین ایجاد می‌کند. باید اشاره کرد که برقراری ویدئو کنفرانس بدون استفاده تجهیزات ویپ امری هزینه‌بر است.

وضوح صدا

استفاده از فناوری پیشرفته در تلفن ویپ به ویژه تلفن‌های ویپ سیسکو باعث شده تا این دستگاه صدا را با وضوح و کیفیت بسیار بالایی انتقال دهد.

تبدیل فکس‌ها به ایمیل 

از بهترین مزیت‌های استفاده از تلفن ویپ تبدیل فکس به ایمیل است. با استفاده از این امکان تمامی فکس‌ها در بازه زمانی کوتاه‌تری به صورت ایمیل برای کاربر ارسال خواهند شد.

امنیت

تلفن های ویپ سیسکو به دلیل فناوری پیشرفته‌ای که دارند، از امنیت بالایی برخوردار هستند و امکان برقراری ارتباطی امن را برای کاربران فراهم می‌آورند.

اتصال دفاتر مختلف و یکی کردن سیستم تلفنی با استفاده از ویپ

در فناوری ویپ کافی است که ارتباط شبکه‌ای بین گوشی تلفن و سرور تلفنی برقرار شود و کاربران با یک شماره داخلی که دارند می‌توانند از امکانات مشترکی بهره‌مند شوند.

سهولت مانیتورینگ سیستم ویپ

در تلفن‌های ویپ ردگیری مکالمات به آسانی انجام می‌شود و ریز مکالمات از طریق این دستگاه ضبط می‌شود تا در صورت نیاز بتوان از آن‌ها بهره‌‌برداری کرد.