سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ خبری بهارنیوز

اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید احتمالا واژه‌ها و اصطلاحات متعددی را در این حوزه شنیده‌اید اما سئو (SEO) مهمترین اصطلاح در دیجیتال مارکتینگ است. چرا؟ سئو SEO که مخفف کلمه Search Engines Optimization است وظیفه بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو را دارد فرآیندی که امروزه تمامی کسب و کارهای اینترنتی برای جذب مخاطب و مشتری به آن نیاز دارند. در این مقاله قصد داریم با زبانی ساده شما را با سئو آشنا کنیم تا بتوانید بهترین استراتژی را برای وبسایت خود بگیرید.

سئو چیست؟

سئو SEO کوتاه شده کلمه Search Engines Optimization  به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است.سئو به وب سایت شما کمک می‌کند تا در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرد و در نتیجه ترافیک واقعی بیشتری به سایت وارد شود. این کار به کمک تکنیک‌هایی از جمله تولید محتوا، لینک سازی، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و … انجام می‌شود.

انواع سئو

سئو کلاه سفید (White Hat SEO)

سئو کلاه سفید مجموعه‌ای از اقدامات SEO به روش کاملا طبیعی برای گرفتن رتبه در گوگل و سایر موتورهای جستجو است. استفاده از سئو کلاه سفید ممکن است نیاز به زمان زیادی داشته باشد اما با رعایت تمام مراحل سئو می‌توان به رتبه‌ای پایدار در Google رسید.

سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)

سئو کلاه سیاه دقیقا نقطه مقابل سئو کلاه سفید است. این روش مورد تایید گوگل نیست و ممکن است باعث جریمه کردن وب سایت و حذف از نتایج جستجو گوگل شود. در سئو کلاه سیاه مدیر سایت برای جذب ترافیک سایت هزینه‌هایی را پرداخت می‌کند مانند خرید لینک، محتوا با تعداد لینک‌های زیاد و … استفاده می‌کند. مدت زمانی که طول می‌کشد تا وب‌سایت با این روش به صفحه اول نتایج برسد ممکن است بسیار کم باشد اما پایدار نیست و ممکن است در کوتاه مدت گوگل متوجه این تقلب شود.

سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

 

سئو کلاه خاکستری Gray Hat SEO دیگر روش انجام سئو برای یک وب سایت در این روش بسیاری از تکنیک‌های سئو کلاه سفید و سیاه استفاده می‌شوند اما به نحوی که گوگل متوجه این کار نشود.