سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ خبری بهارنیوز

نظر

بودجه در نظر گرفته شده توسط سازمان میراث فرهنگی یزد برای مرمت و ایمن سازی پشت بام بازار 300 میلیون تومان است. بخش‌های دیگر این بازار نیز نیاز به مرمت و بازسازی دارند اما بودجه کافی برای آن‌ها وجود ندارد.

یکی از بزرگترین بازارهای سنتی ایران، بازار بزرگ یزد است. بنای این بازار مربوط به دوران صفویه است. این بازار به دلیل خیابان‌کشی‌های دوران پهلوی منقطع شد و بازار کنونی کوچک‌تر از بازار اولیه است.

سید مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در رابطه با مرمت پشت بام بازار گفت: بر اساس بودجه اختصاص یافته شده در مرحله اول مرمت پشت بام بازار یزد در دستور کار قرار گرفته و 55 درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته و امید است تا یک ماه دیگر به پایان برسد. فاطمی با بیان این موضوع که اعتبارات فعلی برای مرمت کل بازار کافی نیست گفت: مرمت پشت بام بازار یزد با 300 میلیون اعتبار در حال انجام است و برای مرمت سایر بخش‌های بازار نیاز به بودجه اختصاصی دیگر است.

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی برای مرمت و ترمیم بخش‌های مختلف بازار یزد برنامه دارد که در صورت تخصیص اعتبار در هر مرحله عملیاتی خواهد شد. مصطفی قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد در رابطه با تجهیزات و ایمن کردن بازار در برابر حوادثی مانند حریق در پایان گفت: تجهیز کردن و ایمن‌سازی بازار بر عهده ارگان‌های متولی و مربوطه است و میراث فرهنگی وظیفه‌ای در این زمینه ندارد.