سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ خبری بهارنیوز

نظر

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان خبر از برگزاری اولین همایش گردشگری خوراک در لاهیجان داد. امیر انتخابی با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی آداب پذیرایی، فرهنگ غذایی و جذب گردشگران با استفاده از غذاهای محلی استان است.

امیر انتخابی با فرصت دانستن این همایش در جذب گردشگران اضافه کرد: غذاهای گیلانی در تمدن و حوزه فرهنگی از جایگاه ویژه‌ای برخورداراند. به دلیل تنوع اقلیم و طبیعت شاهد تنوع غذایی زیادی در استان گیلان هستیم و این همایش فرصتی مناسب برای معرفی و آشنا شدن با آداب پخت غذای سنتی و اصیل ایرانی به گردشگران داخلی و خارجی است.

انتخابی معرفی غذاهای بومی و منطقه‌ای استان، احیای دوباره فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و اصیل هر منطقه در بین مردم، سفره غذای گیلانی، ترویج طبخ و ارائه غذاهای سنتی، محلی و بومی هر منطقه در رستوران‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، هتل های گیلان و استان و تاثیر گذاری آن در ورود گردشگران به استان را از اهداف مهم این همایش عنوان کرد. وی ادامه داد: با تغییر شیوه زندگی، تغییر الگوی مصرف غذا، آمار رو به افزایش مصرف فست فودها، رژیم غذایی ناسالم،عدم استفاده از محصولات غذایی سالم باعث شیوع روزافزون بیماری‌ها شده و ضمن کاهش طول عمر افراد جامعه، هزینه‌های سنگینی برای درمان را به کشور وارد می‌کند.

امیر انتخابی ادامه داد: این همایش با رویکرد نقش غذا در جذب گردشگران داخلی و خارجی و با چشم‌انداز دستیابی به اهداف گردشگری از طریق فرهنگ غذایی و استفاده از غذاهای ارگانیک و محلی در راستای ارتقای سطح نگرش، آگاهی و تغذیه سالم در جامعه برگزار می‌شود. وی ادامه داد: ورود تمام علاقه‌مندان در روز دوشنبه چهاردهم مرداد ساعت 16 در این همایش آزاد است.