سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ خبری بهارنیوز

گردشگری , • نظر

یکی از مواردی که رئیس جمهور برای توسعه گردشگری به آن اشاره کرده است، استفاده از جاذبه‌های گردشگری پیرامون دریاچه‌ها و سدها است و سازمان میراث فرهنگی را مامور اجرای این طرح کرده است. استفاده بهینه از فضای منابع آبی برای گردشگران به عنوان دستور کار اصلی مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای شمرده می‌شود.

با توجه به بارندگی‌های اخیر و توسعه گردشگری در حاشیه سدها و دریاچه‌ها که دستور کار دولت دوازدهم محسوب می‌شود، بر این هدف مهر قطعی اجرا زد. بر اساس آمارها با بارش‌های مناسب انجام شده در کشور هم‌اکنون بیش از 50 تالاب و دریاچه 170 سد مستعد اجرای طرح‌های گردشگری هستند که با استفاده از این فضا می‌توان رونق گردشگری در ایران ایجاد کرد.

در همین راستا در اوایل خرداد ماه جاری بود که تفاهم‌نامه بین وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی با موضوع توسعه فعالیت‌های گردشگری در حاشیه سدها به امضا رسید و وزارت نیرو ابراز امیدواری کرد که تابستان امسال بتواند با ارائه راهکارهای مناسب توجه بخش خصوصی برای رونق گردشگری را برای استفاده از ظرفیت آبی کشور که در اختیار وزارت نیرو است، در عین رعایت ضوابط کمی و کیفی جلب کند تا مردم بتوانند از فرصت‌های گردشگری داخلی استفاده کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد، گردشگری منحصر به یک سازمان نیست و امکاناتی که باید برای گردشگری به کار گرفته شود، نیز فرابخشی است. سدها و تالاب‌ها بخش مهمی از حوزه گردشگری را شامل می‌شوند و سرعت ایجاد شغل در گردشگری دو تا دو نیم برابر سایر بخش‌ها است.

 

در این میان برخی از استان‌های کشور توانسته‌اند با داشتن استعداد توجه بخش خصوصی را جلب کنند و پروژه‌هایی در برخی از استان‌ها مانند گیلان در همین راستا ایجاد شد. همچنین مبلغ 500 میلیارد ریال در سال جاری برای ایجاد زیر ساخت‌ها در مناطق آبی  و سدهای خوزستان در نظر گرفته شد تا بعد از آن بخش خصوصی نیز سرمایه گذاری کند.