سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ خبری بهارنیوز

گردشگری , • نظر

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان اعلام کرد: بر اساس بازدیدهای میدانی اکنون هیچ گزارشی از آسیب به موزه‌ها، بناهای تاریخی و اشیا تاریخی بعد از زلزله به این اداره کل اعلام نشده‌ است.

احمدرضا حسینی با بیان این که پس از زلزله پیش از ظهر امروز دوشنبه 17 تیر، کارشناسان میراث اداره کل مسجد سلیمان در حال پایش آثار هستند، تاکید کرد: برنامه ریزی می‌شود تا در صورت نیاز و اگر بحران ادامه دار بود آثار منقول در موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی جمع‌آوری و تمهیدات مورد نیاز برای آثار غیر منقول نی انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیروی یگان حفاظت و مسئولان میراث فرهنگی مسجد سلیمان در حالت آماده باش هستند و سایت‌ها و محوطه‌هایی که در اختیار میراث فرهنگی قرار دارد را به صورت دوره‌ای پایش می‌کنند.

حسینی با بیان این که در حال حاضر محوطه یا اثری که در وضعیت اضطراری قرار داشته باشند در مسجد سلیمان وجود ندارد، تاکید کرد: آثار تاریخی در مسجد سلیمان وسعت زیادی دارند به همین دلیل هنوز پایش‌ها به صورت کامل انجام نشده‌اند.

شهرام امید مدیر موزه نفت مسجد سلیمان نیز اعلام کرد: براساس بررسی‌ها که تاکنون انجام شده در دیوار، کف محوطه و هرچه به سازه کالبدی بنای موزه مربوط است با آسیبی مواجه نشده‌ایم. حتی ریختگی در دیوارها نبوده است اما هنوز امکان بررسی تاسیسات اصلی موزه را نداشته‌ایم.

او با بیان این که هرچند هنوز خطر آسیب در این سازه دیده نشده است، گفت: حتی هیچ ویترینی نیز در موزه شکسته نشده است.

 

امید ادامه داد: بر اساس اعلام ستاد بحران فضاهای تاریخی و موزه‌ای تا زمانی که بحران برطرف شود تعطیل شدند، چون نمی‌توانیم مردم را به فضاهای سربسته وارد کنیم اما در مواقع اضطراری با توجه به امنیت بالای ساختمان موزه و در صورت دستور ستاد بحران اجازه تجمع مردم در حیاط موزه امکان پذیر خواهد بود.