سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ خبری بهارنیوز

نظر

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور آذربایجان غربی از پیش بینی افزایش 30 واحد بوم گردی جدید به تعداد واحدهای بوم گردی استان خبر داد.

جلیل جباری با بیان این که امسال 30 مجوز اولیه برای  ایجاد واحد بوم گردی در استان صادر شده افزود: پیش بینی می‌شود 30 واحد بوم گردی جدید به تعداد واحدهای بوم گردی استان اضافه شود.

جباری با اشاره به استقبال گردشگران از واحدهای بوم گردی اضافه کرد: اقامت در واحدهای بوم گردی استان طی سه ماه 98، صد درصد نسبت به سه ماه 97 رشد داشته و 1200 مسافر خارجی در این واحدها اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ارومیه همچنین به رشد اقامت گردشگران و مسافران در واحدهای اقامتی اشاره کرد و تصریح کرد: میزان اقامت گردشگران در واحدهای اقامتی، هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها استان طی سه ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته رشد 6.2 درصدی داشته است.

جلیل جباری با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی گردشگری در استان تصریح کرد: این جشنواره از 26 تا 29 مرداد سال جاری با هدف معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری همایش علمی شمس تبریزی از 23 تا 27 مرداد در خوی و برگزاری جشنواره آیینی شمس در  7 و 8 مهر در خوی همچنین جشنواره گیلاس در 12 تا 13 تیرماه درا شنویه را از جمله برنامه‌های این اداره کل در سال جاری اعلام کرد.

جباری با اشاره به مجموعه پروژه گردشگری شمس تبریزی افزود: عملیات اجرایی این پروژه در مساحت 7 هزار متر مربع با تصویب 200 میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است که امید است با تخصیص اعتبارات روند اجرایی به سرعت پیش رود.

جباری با اشاره به اقدامات حوزه میراث فرهنگی اداره کل یادآور شد: مرمت 110 بنای تاریخی در طول سال مالی 97 و مرمت 100 مورد اشیای منقول تاریخی، نفیس و ارزشمند انجام شده و همچنین 20 عنوان مطالعه باستان شناسی در محوطه‌هیا تاریخی استان انجام شده است.

 

وی با اشاره به آثار ثبت شده در استان اظهار کرد: 8 شی باستان شناسی، 5 اثر ناملموس و 2 اثر طبیعی در استان به ثبت ملی رسیده‌ است.