سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ خبری بهارنیوز

گردشگری , • نظر

به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دومین نشست کارگروه مشترک گردشگری ایران و اتریش از 22 خرداد ماه 98 در شهر وین آغاز شد. این نشست با هدف اجرا کردن مفاد این تفاهم‌نامه امضا شده همکارهای گردشگری دو کشور صورت گرفته است. قرار است در این نشست که در وزارت فدرال گردشگری و توسعه پایدار اتریش در شهر وین برگزار می‌شود، مسیر اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه امضا شده همکاری بین دو کشور، تبیین و فاز عملیاتی مورد نظر تعیین شود.

همکاری در زمینه آموزش حوزه گردشگری به عنوان دستور کار دومین نشست کارگروه مشترک دو کشور بررسی قرار خواهد گرفت. این رویداد منطبق بر پیشینه نقشه راه همکاری‌های ایران و اتریش که در ماه مارس 2016، در شهر وین مورد توافق و امضای نمایندگان دو کشور قرار گرفت، تشکیل شده است. در این راستا 6 کارگروه مشترک برای پیگیری مفاد نقشه راه تعیین شده‌اند که یکی از آن کارگروه‌ها گردشگری است. همچنین به دنبال تفاهم صورت گرفته در سال 2016 تاکنون موضوعاتی از جمله امضای یادداشت تفاهم‌نامه گردشگری میان دو کشور، تبادل بهترین شیوه‌ها در زمینه آمار و برگزاری کارگاه‌ آموزشی حساب و اقماری در دستور کار قرار گرفته‌اند. همچنین در پی این اقدامات صورت گرفته، موضوع تفاهم نامه همکاری در روز 22 خرداد نیز به موضوع تبادل تجربیات حوزه آموزش گردشگری اختصاص یافته است.

علاوه بر این در روزهای دیگر این نشست، بازدید از 3 مرکز آموزشی و دانشگاهی با حضور هیات ایرانی و با هدف استفاده و بهره ‌گیری  از تجارب اتریش‌ در آموزش به کارکنان . جوامع محلی صنعت گردشگری صورت می‌گیرد.

 

شایان ذکر است که نخستین نشست کارگروه گردشگری ایران و اتریش در سال 2017، در تهران به میزبانی سازمان توسعه تجارت، در محل آن سازمان برگزار شده است.