سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ خبری بهارنیوز

گلاب گیری کاشان، یک آیین شناخته شده است که نامش با اردیبهشت گره خورده است. هر ساله همزمان با فصل گلاب گیری گردشگران بسیاری به صورت انفرادی و یا تورهای گردشگری به قمصر و یا شهرهای دیگر کاشان می‌روند. فرماندار کاشان درباره فصل گلاب گیری در کاشان و همچنین میزان تولید گلاب در این شهر گفت: بیشترین میانگین تولید گل محمدی در کشور، مربوط به شهرستان کاشان است که سالانه حدود 15 هزار تن گلاب مرغوب در 1600کارگاه سنتی، 28 واحد صنعتی و 12 واحد نیمه صنعتی این شهرستان تولید می‌شود.

علی اکبر مرتضایی اظهار کرد: برداشت بیش از 9 هزار تن گل محمدی از سطح 2500 هکتاری زمین‌های زیر کشت در گلستان‌های مناطق مختلف این شهرستان در سال جاری قابل پیش بینی است. موسم گل چینی و گلاب گیری در شهرستان کاشان، برای 80 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند و صنایع مربوط به گل و گلاب، حدود شش هزار شغل پایدار و ثابت در شهرستان کاشان ایجاد کرده است.

فرماندار کاشان تصریح کرد: اقتصاد دو هزار و 800 خانوار به کشت، تولید و برداشت گل محمدی وابسته است که پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود دو هزار و 200 کیلوگرم اسانس طبیعی به ارزش تقریبی هر کیلو 200 میلیون ریال حاصل می‌شود. با توجه به اهمیت اقتصاد پایدار، سیاست‌های کلان مدیریت این شهرستان بر صنعت گردشگری متمرکز است و با هماهنگی و تعامل با مسئولان استان اصفهان و کشور، برای رونق گردشگری تلاش می کنیم. صنعت گردشگری منطقه فرهنگی کاشان با وجود آثار متنوع تاریخی، اقامتگاه های بوم گردی، صنایع دستی، هنرهای سنتی و جاذبه‌های طبیعی افق درخشانی دارد.

فرماندار کاشان اضافه کرد: بیش از 420 هزار نفر گردشگر در اردیبهشت امسال از مجموعه بناهای تاریخی شهرستان کاشان دیدن کردند، که حدود 10 درصد آنان را گردشگران خارجی تشکیل داده بودند.