سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ خبری بهارنیوز

گیت وی VoIP در انواع مدل‌های دیجیتال و آنالوگ تولید می‌شود و از همین جهت کاربران می‌توانند با توجه به نیاز خود نسبت به خرید آن اقدام کنند. گیت وی های VoIP چهار کاربرد اصلی و مهم دارند که این کاربردها سبب محبوبیت آن شده است.

اتصال سیستم تلفن VoIP به شبکه تلفن شهری

در تجارت، ارتباطات نقش بسیار مهمی دارد و بدون امکان برقراری تماس نمی‌توان به حضور خود در این عرصه امیدوار بود. در استفاده از فناوری VoIP، اگر شبکه یا اتصال اینترنت شما دچار مشکل شود، نمی‌توانید هیچ تماسی داشته باشید ولی در صورت مجهز بودن به یک گیت وی VoIP دیجیتال که به وسیله آن به شبکه تلفن شهری متصل می‌شوید، با چنین مشکلی مواجه نمی‌شوید.

برای مثال یک خط تلفن محلی از دفاتر دور، مثلا دفتر شیراز و اصفهان، برای استفاده، به سرور تلفنی دفتر اصلی که در تهران واقع شده، انتقال می‌دهند. هر کاربری که به سرور تلفنی تهران متصل باشد، می‌تواند با دسترسی به گروه ترانکی که در سرور تلفنی، به هر منطقه اختصاص داده شده، از این خطوط آنالوگ استفاده کند. تماس ها از تهران، از طریق فناوری VoIP ( اینترنت ) به شیراز و اصفهان فرستاده می‌شود؛ به این صورت هر یک از این مناطق  تماس های محلی خود را پوشش‌دهی می‌کند. شرکت مخابرات هر منطقه نیز این تماس ها را تماس های محلی در نظر می‌گیرد، چرا که همه تماس ها از گیت وی های FXO خارج می‌شود. بدین ترتیب هیچ تماسی، تماس از راه دور محسوب نمی‌شود.

تجهیز تلفن‌های قدیمی به سیستم تلفن VoIP

اگر به تازگی برای خرید تلفن‌های آنالوگ جدید هزینه‌ای کرده باشید، حتما نمی‌خواهد با مجهز شدن به سیستم تلفن VoIP مجبور شوید آن‌ها را دور بریزید. استفاده از یک گیت وی FXS، به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی این تلفن‌ها را به سیستم تلفن VoIP خود وصل کنید.

تجهیز سیستم سنتی تر سرور تلفنی ( PBX ) به فناوری VoIP

ممکن است برای حذف کامل سیستم سرور تلفنی خود به خاطر مجهز شدن به یک سیستم VoIP آمادگی نداشته باشید. شاید به تازگی آن را خریده‌اید یا شاید سازمان شما به‌قدری بزرگ است که امکان حذف یکباره سیستم سرور تلفنی برای آن وجود ندارد. یک گیت وی VoIP آنالوگ FXS یا یک گیت وی ویپ دیجیتال می‌تواند سیستم سرور تلفنی فعلی شما را مجهز به فناوری VoIP کند. به این ترتیب خواهید توانست بدون نیاز به نصب یک سیستم جدید VoIP، تماس های تحت شبکه برقرار کنید.

خطوط ترانک SIP، از یک سرویس دهنده ترانک SIP به وسیله یک گیت وی به یک سرور تلفنی آنالوگ انتقال داده می‌شود. ترانک‌های SIP توسط سرویس دهنده، از طریق اینترنت به شبکه محلی ( LAN ) و سپس از طریق گیت وی به سرور تلفنی آنالوگ فرستاده می‌شود. این متد جدید که تسهیل بخش تماس‌های تلفنی اختصاصی ( DID ) است، جایگزین سرویس های شبکه تلفن شهری شده، و هزینه‌ تماس های شما را به شدت کاهش می‌دهد.

گسترش خطوط آنالوگ از یک نقطه به نقاطی دورتر

اگر احتیاج به انعطاف پذیری بیشتری در شبکه خود دارید، می‌توانید خطوط آنالوگ را از یک نقطه تا نقاط دورتر گسترش دهید. با یکی کردن ip infrastructure و اینترنت بدون استفاده از هیچ سرور تلفنی آنالوگ یا VoIP، می‌توانید این هدف را عملی کنید.

با استفاده از یک گیت وی FXO، سیگنال dial tone آنالوگ را از دفتر تهران به دفتر اصفهان که در آن تلفن‌های آنالوگ به یک گیت وی FXS وصل اند، گسترش داد. از آنجا که هر دو گیت وی به شبکه? IP متصل اند، سیگنال dial tone می‌تواند از دفتر تهران، بوسیله? اینترنت و بدون هیچ هزینه ای به دفتر اصفهان منتقل شود. بدین ترتیب یک خط تلفن متصل به پورت FXO به یک تلفن آنالوگ متصل به پورت FXS کشیده می‌شود.