سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ خبری بهارنیوز

کسب و کار , • نظر

یکی از بزرگترین ترس‌هایی که ما در حین کار کردن با لپ‌تاپ داریم ریخته شدن مایعات روی سطح آن است. این اتفاق در صورتی که رخ دهد می‌تواند خسارت‌های بسیاری را به سیستم شما وارد کند که به تنهایی نمی‌توان آن را تعمیر کرد. بهترین گزینه در این مواقع مراجعه به یکی از مراکز تعمیرات لپ تاپ است تا با توجه به دانش و تخصصی که دارند اقدام به تعمیر یا تعویض قطعات لپ‌تاپ شما کنند. در ادامه اگر تمایل دارید با این مراحل آشنا شوید، خواندن ادامه مقاله را از دست ندهید.

1) جدا کردن باتری و سایر لوازم جانبی

اولین اقدامی که بعد از ریخته شدن مایعات روی لپ تاپ باید انجام شود، خارج کردن باتری از دستگاه است. با انجام این کار از بروز سایر صدمات به لپ‌تاپ جلوگیری می‌شود و همچنین قطعات دیگر در معرض سوختگی قرار نمی‌گیرند. جدا کردن سایر لوازم جانبی مانند هارد اکسترنال و موس نیز باید در همان لحظه و بعد از جدا کردن باتری انجام شود. این کار بهتر است توسط صاحب دستگاه انجام شود و برای ادامه تعمیرات به یکی از مراکز تعمیر لپ تاپ مراجعه کند.

2) خشک کردن لپ تاپ

از جمله اقداماتی که در مراکز تعمیر لپ تاپ در صورت ریخته شدن مایعات صورت می‌گیرد، خشک کردن دستگاه است. برای این کار باید از دستگاه‌های دمنده هوا استفاده شود.

3) جدا کردن کیبورد

کیبورد لپ تاپ اولین قسمتی است که در صورت ریخته شدن مایعات بر روی آن آسیب می‌بیند. مایعات می‌توانند از این طریق وارد قسمت‌های داخلی دستگاه شوند و در نتیجه به قسمت‌های دیگر نیز آسیب بزنند. برای رفع این مشکل متخصصان باید کیبورد را از سیستم جدا و در صورت نیاز آن را تعویض کنند. تعویض کیبورد لپ تاپ اگر چه کار آسانی است اما به دلیل حسایست‌هایی که این قطه دارد بهتر است توسط افراد با دانش و مهارت لازم انجام شود.

4) باز کردن پشت لپتاپ و خشک کردن قطعات

در صورتی که مایعات به بخش‌های داخلی لپ‌تاپ نفوذ کرده باشد باید تمام سخت افزارها را از دستگاه جدا و خشک کرد. تمامی قطعات بعد از این که باز شدند باید با یک حوله نخی آن‌ها را خشک کرد.

5) متصل کردن قطعات لپ تاپ

زمانی که تمام سخت افزارها خشک یا در صورت نیاز تعویض شدند باید تمامی قطعات را مجددا به یک‌دیگر متصل کرد. بعد از سر هم کردن دوباره باتری لپتاپ باید در فضای مخصوص به خود قرار بگیرد.

6) روشن کردن دستگاه

بعد از انجام تمامی مراحل لپ تاپ باید به شارژ متصل و سپس روشن شود. در صورتی که احساس کردی لو تاو شما همچنان مشکل دارد بهتر است در اولین فرصت و قبل از رخ دادن هر اتفاقی اقدام به گرفتن Backup از اطلاعات مهم خود کنید.