سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ خبری بهارنیوز

گردشگری , • نظر

معاون فرهنگی، گردشگری و اجتماعی منطقه آزاد قشم خبر از امضای تفاهم نامه همکاری و خواهرخواندگی ژئوپارک جهانی قشم ژئوپارک جهانی دونهوانگ کشور چین در خلال ششمین کنفرانس ژئوپارک‌های آسیا و اقیانوسیه داد.

مرتضی شیخ زاده با اشاره به دستور ویژه مدیرعامل سازمان مبنی بر توسعه همکاری‌های بین المللی ژئوپارک جهانی قشم افزود: مهندس امری کاظمی، مدیر ژئوپارک جهانی قشم به عنوان تنها ایرانی حاضر در تیم ارزیابان رسمی شبکه جهانی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو که در راستای ارزیابی وضعیت ژئوپارک‌های جهانی وضعیت ژئوپارک دونهوانگ کشور چین حاضر است، این تفاهم همکاری و خواهرخواندگی را امضا کرده است.

شیخ زاده ادامه داد: مقامات این دو ژئوپارک جهانی در این تفاهم نامه بر انجام پروژه‌های مشترک و همکاری‌های دو جانبه در زمینه ارتقای سطح کیفی ژئوپارک‌ها و تبادل ژئوتوریست تاکید کردند.

وی اضافه کرد: به گفته مدیر ژئوپارک جهانی قشم در این دیدار فرماندار دونهوانگ ضمن اشاره به روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور و شباهت‌های فراوان این دو ژئوپارک و شباهت‌های فراوان این دو، آمادگی خود را برای میزبانی از مقامات سازمان منطقه آزاد قشم در ژئوپارک دونهوانگ اعلام امیدواری کرده است که این دو منطقه بتوانند در زمینه‌های گوناگون همکاری ثمر بخشی داشته باشند.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم این دو ژئوپارک جهانی در زمینه‌های مختلفی مانند زمین شناختی، طبیعی و داشتن ظرفیت برای جذب و توسعه گردشگری شباهت‌های بسیاری با یک دیگر دارند و با امضای پیمان خواهرخواندگی زمینه انتقال دانش، تخصص و تجربه بین این دو فراهم شود.

 

شیخ زاده خاطرنشان کرد: در صدد هستیم با خواهرخواندگی این دو ژئوپارک زمینه حضور هدفمند و بیش از پیش گردشگرانی از کشور چین در قشم فراهم شود و این تفاهم به توسعه همه جانبه آن‌ها کمک می‌کند.