سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ خبری بهارنیوز

نظر

سرپرست فرمانداری شهرستان ابهر بیان کرد: در ابهر بیش از 260 اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده است.

وجیه‌الله نوروزی دیروز در برنامه شب‌های فرهنگی ابهر با اشاره به پیش رو داشتن هفته دولت و فرصت دانستن این رویداد برای بیان کردن توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت را برای مردم، گفت: همزمان با آغاز هفته دولت 64 پروژه عمرانی با اعتباری نزدیک به 954 میلیارد ریال در شهرستان ابهر افتتاح می‌شود. نوروزی اضافه کرد: 25 پروژه عمرانی نیز با اعتباری نزدیک به 133 میلیارد ریال به صورت کلنگ‌زنی در طول هفته دولت خواهیم داشت.

سرپرست فرمانداری ابهر با تاکید بر اینکه همه وظیفه داریم عملکرد و کارکرد نظام را به مردم نشان دهیم، اظهار داشت: با شرایط حاکم در کشور این دستاوردها همه از افتخارات دولت تدبیر و امید است که علی‌رغم نحریم‌ها و مشکلات خاص اقتصادی حاصل شده‌اند.

وی افزود: امیدواریم کم و کاستی‌های موجود با همت مردم و مسئولان مرتفع شود. وجیه‌الله نوروزی با اشاره به مهم‌ترین طرح‌هایی که با حضور مسئولان کشوری و استانی در ابهر افتتاح خواهد شد، بیان کرد: پروژه آب‌رسانی شهرهای ابهر و خرم‌دره از سد کینه‌ورس از مهم‌ترین این پروژه‌ها است، پروژه نیروگاه هفت مگابایتی خورشیدی،  افتتاح دو آموزشگاه و پروژه چمن مصنوعی و سالن ورزشی باقرالعلوم نیز از دیگر پروژه‌های کلنگ‌زنی هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان ابهر 400 شهید، 853 جانباز و 94 آزاده در طی دوران دفاع مقدس داشته است.

نوروزی اضافه کرد: در ابهر بیش از 260 جاذبه تاریخی شناسایی شده است که بیشتر از 125 نمونه از آن‌ها مانند  قلعه تپه با قدمتی نزدیک به هفت هزار سال، محوطه تپه‌های باستانی و بناهای تاریخی ارزشمند است به ثبت رسمی رسیده‌اند.

 

سرپرست فرمانداری ابهر گفت: امامزاده شاهزاده زیدالکبیر ابهر، امامزاده اسماعیل شناط، آرامگاه پیر احمد زهرنوش، امامزاده یعقوب صائین‌قلعه، چشمه علی‌بلاغی، سد کینه‌ورس، روستای گردشگری درسجین، مسجد تاریخی قروه و آبشار کوله‌خانه ابهر از مهمترین بناهای تاریخی این شهرستان هستند.