سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ خبری بهارنیوز

نظر

هتل آسمان شیراز که به دلیل مخدوش کردن حریم بصری ارگ کریم‌خان خبرساز شده بود، از ساعت 11 صبح شنبه ( 12مرداد ) دچار حریق شد و همچنان در آسمان شیراز می‌سوزد.

هتل نیمه کاره آسمان شیراز از ابتدای دهه 90 در حال ساخت بوده است و بارها به دلایل مختلف ساخت آن متوقف شده است، صبح شنبه 12 مرداد ساعت 11 دچار حریق و آتش سوزی شد و همچنان در حال سوختن است.

محمد مهدی قانع مدیر عامل آتش نشانی شهرداری شیراز از استقرار بیش از 70 آتش نشان در محل خبر داد و گفت: ما همچنان در محل مستقر هستیم و تلاش برای ایمن‌سازی ساختمان و اطفا کامل حریق ادامه دارد اما هنوز، به شکل کامل حریق اطفا نشده است.

قانع گفت: حرارت طبقات منفی 2 و منفی 1 بین 700 تا 1000 درجه است و بیم ریختن بخشی از آن وجود دارد اما به شکل کامل فرو نخواهد ریخت.

به دلیل انجام فعالیت‌های جوشکاری و ریزش آن روی مواد اشتغال‌زا، آتش سوزی در طبقات منفی 2 و منفی 1 اتفاق افتاده است. آتش‌نشانان شمار زیادی کپسول گاز و کپسول‌های مخصوص جوش کاربیت از طبقات زیرین ساختمان خارج کردند اما به ظاهر به دلیل وجود تشک‌هایی که درون آن‌ها فوم وجود دارد همچنان شاهد دود ناشی از سوختن در حوالی هتل آسمان هستیم.

خیابان رودکی شیراز که محل استقرار بسیاری از هتل‌های معروف این شهر است، توسط نیروهای پلیس مسدود شده است. برای جلوگیری از خطرات احتمالی و پیشگیری از وقوع حادثه تا شعاع 100 متر از هتل آسمان دستور تخلیه صادر شده است.

حسن سیادتان رئیس جامعه هتلداران استان فارس در راستای این اتفاق گفت: هتل آسمان بخشی از سیستم هتلداری شیراز و واحدهای در حال خدمات‌رسانی این کلانشهر نبوده است. این هتل در حال ساخت و نیمه ساز است و نباید این حادثه به پای جامعه هتلداران این استان نوشته شود. هیچ مشکل و کمبودی در زمینه اسکان و اقامت میهمانان و گردشگران شهر شیراز وجود ندارد.