سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ خبری بهارنیوز

فناوری , • نظر

 

فیسبوک و تمام اپ‌های وابسته به آن، از جمله واتس اپ و اینستاگرام، در شامگاه 13 مارس به مدت 3 ساعت در بخش‌های مختلف جهان از دسترس خارج شدند.

این شدیدترین قطعی بود که فیسبوک در تاریخ خود با آن مواجه شده بود. به طوری که بیشتر خدمات این شبکه برای برخی کاربران در سراسر جهان از دسترس خارج شدند.

آخرین باری که فیسبوک با چنین اختلالی روبرو شد سال 2008 بود که در آن زمان فیسبوک 1.5 میلیون کاربر داشت. اما امروزه این شبکه به صورت ماهانه 2.3 میلیون کاربر دارد.

علت این اختلال هنوز اعلام نشده است. اما دقایقی پس از بروز آن فیسبوک در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما آگاهیم که بعضی از مردم در حال حاضر در دسترسی به خانواده اپ‌های فیسبوک مشکل دارند. برای حل این مشکل در اسرع وقت تلاش می‌کنیم.

اما این اختلال به نفع پیام‌رسان تلگرام تمام شد، زیرا طی تنها 24 ساعت سه میلیون کاربر جدید به آن ملحق شدند. گفتنی است که پیام‌رسان تلگرام تا فروردین ماه امسال تنها 200 میلیون کاربر داشت.

پاول دورف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام، بعد از این ماجرا در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت: در 24 ساعت گذشته 3 میلیون کاربر جدید در تلگرام ثبت نام کردند. این خبر خوشحال‌کننده‌ای است. ما برای همه حریم خصوصی و فضای نامحدود داریم.

قابل ذکر است که اختلال ایجاده شده در فیسبوک و کلیه اپ‌های وابسته به آن پس از چند ساعت در سراسر جهان برطرف و کاربران از صبح امروز توانستند از سرویس‌های این شبکه‌ها استفاده کنند.  

اختلال چند ساعته فیسبوک و افزایش سه میلیونی کاربران تلگرام