سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ خبری بهارنیوز

گردشگری , • نظر

سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان برای حمایت از حقوق هموطنان و به منظور جلوگیری از مشکلات و و بروز خسارت‌های جبران ناپذیر توصیه‌ها و هشدار‌هایی را اعلام کرده است:

1) مدت لغو روادید در گرجستان 45 روز بوده و اقامت بیشتر، جریمه و اخراج در پی دارد.ضمنا این مدت فقط به منظور اهداف گردشگری بوده و سایر فعالیت‌ها مانند، کار، تحصیل، خرید و اجاره ملک، سرمایه گذاری و … بدون اخذ و اقامت قانونی از دولت گرجستان می‌تواند برای فرد مشکل ایجاد کند.

2) مقدار ارز مجاز همراه مسافر در مرز مبلغ ده هزار دلار یا معادل آن است. اگر فردی بیش از مبلغ تعیین شده همراه دارد، در بدو ورود لازم است نسبت به اعلام آن  تکمیل فرم‌های مربوطه به ماموران گمرک مراجعه کند.

3) طلای همراه مسافر به میزان متعارفی شامل گردنبند، النگو و … بوده و اگر مسافری بیش از حد مجاز طلا به همراه داشته باشد و جهت ثبت به ماموران گمرک مراجعه نکند، قاچاق محسوب می شود.

4) مراقب گذرنامه باشید. مسئولیت و عواقب هرگونه سو استفاده از گذرنامه بر عهده صاحب آن بوده و اگر گذرنامه به همراه نداشته باشید، با مشکلات متعددی روبرو خواهید شد.

5) گذرنامه خود را به هیچ‌کس ندهید و گذرنامه هیچ فردی را  به عنوان ضمانت‌نامه و امانت قبول نکنید.

6)با توجه به کلاهبرداری‌های متعدد به هیچ فرد ایرانی و خارجی اعتماد نکنید و در صورت برخورد با سودجویان و کلاهبرداران، در  اسرع وقت همراه با اسناد و مدارک معتبر به پلیس مراجعه کنید.

7) گذرنامه و ویزای جعلی بلافاصله در مرز گرجستان شناسایی شده و دارندگان آن‌ها دستگیر خواهند شد.

8) حمل مواد مخدر در گرجستان از قتل نیز سنگین‌تر است و مجازات آن شامل زندانی‌های طولانی مدت و جریمه‌های مالی سنگین دارد و مشمول هیچ گونه عفو و یا تخفیفی نمی‌شود.

9) ورود و به همراه داشتن داروهایی که حاوی مقداری مواد مخدر و روانگردان باشند، ممنوع است و دارای مجازات سنگین است و تمامی داروهای مورد نیاز در این کشور موجود است.

10) بنا به دلایل فوق، از پذیرفتن هر گونه چمدان و یا بسته از افراد ناشناس خودداری کنید. مسئولیت ورود هرگونه ماده غیر مجاز طرفا بر عهده فردی است که محموله به اسمش ثبت شده است.

11)  برای جلوگیری از سرقت و دام‌های گوناگون از اسکان در منازل شخصی و ناشناس به شدت پرهیز کنید.

12) ارز کافی به همراه داشته باشید و تبدیل ارز را فقط در صرافی‌های معتبر انجام دهید.

13) برای جلوگیر از سرقت مدارک و کیف پول، تمامی پول‌ها و مدارک خود را در سطح شهر همراه نداشته باشید.

14) برای رانندگی در گرجستان، باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید.

15) زبان، فرهنگ و قوانین کشور گرجستان با ما کاملا متفاوت است، پس از قوانین این کشور اطلاع داشته باشید تا از بروز مشکلات جلوگیری کنید.